Abonnementen systeem
Webburo Online Services heeft een succesvol online abonnementen systeem ontwikkeld voor zelfstandige ondernemers die diensten of producten in de vorm van een abonnement willen verkopen en automatisch willen laten factureren.
Voorbeelden van online abonnementen systemen van Webburo
Klanten die een online abonnementensysteem van Webburo gebruiken zijn onder andere de webhostingbedrijven Web2host en Digihosting. Webburo maakt zelf ook gebruik van het systeem om vergoedingen voor abonnementen maandelijks, per kwartaal, per half jaar of per jaar bij haar klanten in rekening te brengen.
Demonstratie door Webburo
Onderstaand vindt u informatie over ons abonnementensysteem. We kunnen u ook een live demonstratie geven van de mogelijkheden en u adviseren welke oplossingen goed werken voor andere tevreden verhuurders van Webburo. Graag informeren wij u vrijblijvend tijdens een persoonlijk gesprek bij u op het bedrijf, bij ons op kantoor in Steenwijk of via een online demo via Google Meet. Neem vandaag nog contact met ons op voor het plannen van een afspraak !
Mogelijkheden van het abonnementen systeem
Online abonnementen systeem voor diensten
Het abonnementensysteem is uitermate geschikt voor diensten als bijvoorbeeld:
- digitale abonnementen;
- muziekscholen;
- ligplaatsen voor boten;
- botenstalling;
- fitnesscentra;
- seizoen plekken voor campings;
- opslagruimtes;
- caravanstalling;
- onderhoud abonnementen;
Al deze voorbeelden zijn door uw klanten ook eenvoudig online te bestellen op uw eigen website. De basis variaties van de diensten kunnen vooraf duidelijk worden gespecificeerd, zodat de klant zelf het optimale abonnement kan selecteren. Het abonnement kan in de toekomst eenvoudig worden aangepast: een up- of downgrade kan makkelijk worden doorgevoerd in het abonnementen systeem van Webburo. Ook kunnen afzonderlijke eenmalige extra diensten als losse opdracht worden aangemaakt en aanvullend gefactureerd.
Online abonnementen systeem voor producten
Het abonnementen systeem is ook geschikt voor de facturering van producten die periodiek worden besteld. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan onderhoudsproducten die met regelmaat gebruikt moeten worden, etenswaren of verrassingspakketten.
De abonnementen kunnen periodiek gefactureerd worden, dus per dag, week, maand, kwartaal, half jaar, jaar of per 2 jaren. Ook biedt het abonnementen systeem van Webburo de mogelijkheid om klanten gratis of met korting een proefabonnement online aan te laten schaffen.
Voordelen van het abonnementen systeem
Uitgebreid beheersgedeelte abonnementen systeem
Het abonnementen systeem kan binnen elke website worden geïmplementeerd en heeft een zeer goed uitgedacht en flexibele user interface aan de voorkant van de webshop en een uitgebreid beheergedeelte met financiële en commerciële mogelijkheden voor de webmaster. Vanzelfsprekend is iDEAL ook gekoppeld, zodat het online bestelde abonnement ook direct kan worden betaald. De volgende periode van het abonnement kan ook worden voldaan door gebruik te maken van automatische incasso. Dat is makkelijk voor u en voor de klant. Bovendien krijgt u uw vergoedingen eerder op uw bankrekening en hoeft u veel minder herinneringen en aanmaningen te verzenden.
Complete bedrijfsvoering in één keer automatiseren
Bedrijven die gebruik maken van ons abonnementen systeem kunnen hiermee hun complete bedrijfsvoering in één keer automatiseren. De commerciële mogelijkheden zijn enorm, dus u kunt uw omzet aanmerkelijk laten stijgen. De besparingen kunnen ook aanzienlijk zijn: een groot deel van de werkzaamheden die u nu nog handmatig moet uitvoeren zijn volledig geautomatiseerd.
Front end gedeelte
Het online abonnementen systeem heeft een front end gedeelte dat speciaal voor u wordt ontworpen. Uw klant kan op de website eenvoudig, snel en efficiënt het juiste abonnement selecteren, de periode kiezen en betalen. Ook kunnen bij elk abonnement upsellling producten worden aangeboden die zorgen voor extra omzet. Uw klanten kunnen betalen via iDEAL, Bancontact, GiroPay, PayPal, Creditcard of cadeaukaart.
Back end gedeelte online
Webburo levert zowel de website als het online abonnementen systeem compleet gevuld voor u op. In het back end van het systeem kunnen de diverse soorten abonnementen en de aanvullende diensten en producten worden bijgehouden. U kunt hier onder andere de volgende zaken aanpassen:
- heel efficiënt: geautomatiseerde abonnement- en betaal-bevestigingen per e-mail
- PDF facturen in uw eigen huisstijl meezenden bij mails van online aanschaf abonnement, herinneringen en aanmaningen
- extra verkoop: verschillende tarieven en kortingen mogelijk per klant en volume kortingen
- mogelijkheid om proefperiodes instellen
- duidelijke overzichten in Excel met relevante gegevens
- per abonnement de mogelijkheid voor verschillende BTW tarieven
- mailingen zenden aan categorieën klanten met bepaalde abonnementen
- mogelijkheid om BTW overzichten op te stellen
- handig voor uw klant: klanten kunnen gebruik maken van een klantenpaneel in uw eigen huisstijl waar abonnementen kunnen worden besteld en facturen kunnen worden betaald
- koppelingen mogelijk met de meest gebruikte boekhoudpakketten
- koppelingen mogelijk met Online Incasso
Als uw online abonnementen systeem live staat
Het online abonnementen systeem van Webburo biedt ondernemers een uniek systeem, waarmee veel handmatige en tijdrovende werkzaamheden volledig geautomatiseerd kunnen worden. Doordat veel meer klanten via uw website abonnementen bestellen en afrekenen via het klantenportaal, krijgt uw website meer bezoekers en wordt deze ook beter vindbaar via Google. Daardoor zullen ook meer nieuwe klanten uw website weten te vinden.
Ondernemers die ons online abonnementen systeem gebruiken zijn hierover zonder uitzondering enthousiast. “Het online abonnementen systeem van Webburo zorgt voor meer omzet en minder werk en dus kosten: wat wil je als ondernemer nog meer ?”
Na het live op internet plaatsen van uw online abonnementen systeem kan Webburo ook periodiek updates van tekst, foto’s of video’s toevoegen. Webburo verzorgt ook uw zoekmachine optimalisatie, AdWords en Online Marketing.
Persoonlijke telefonische helpdesk
Webburo Online Services biedt een hoge mate van service via de persoonlijke telefonische helpdesk. Tijdens kantooruren beantwoorden wij uw vragen en geven u advies. Daarnaast hebben we een uitgebreide online helpdesk: zie https://helpdesk.webburo.nl/, waar alles stap voor stap met schermafbeeldingen wordt uitgelegd.