Online marketing
Online Marketing of Internetmarketing zijn alle vormen van marketing van producten en diensten via internet. Online Marketing is de verzamelnaam voor zoekmachine optimalisatie (SEO), inzetten van Google AdWords (SEA), social media en conversiemarketing. Ook activiteiten als nieuwsbrieven in MailChimp, internetreclame met buttons en banners en affiliate marketing zijn instrumenten van Online Marketing. Omdat Webburo ook uw website beheert, kunnen wij direct wijzigingen doorvoeren in het CMS en de programmatuur. Voor u is het wel zo handig om zowel het beheer als de online marketing door één partij uit te laten voeren. U heeft aanspreekpunt om het meest optimale resultaat uit uit website, webshop of reserveringssysteem te halen !
Voorbeelden van online marketing
Demonstratie van de mogelijkheden van online marketing
Onderstaand vindt u meer informatie over onze online marketing mogelijkheden. We kunnen u ook een live demonstratie geven van de mogelijkheden en u adviseren welke oplossingen goed werken voor andere tevreden klanten van Webburo. Graag informeren wij u vrijblijvend tijdens een persoonlijk gesprek bij u op het bedrijf, bij ons op kantoor in Steenwijk of via een online demo via Google Meet. Neem vandaag nog contact met ons op voor het plannen van een afspraak !
Geld verdienen met online marketing
Online succesvol zijn met uw website, webshop of reserveringssysteem is in feite een drietrapsraket: goede webtechniek -> goede vindbaarheid -> meer verkopen. Webburo start met het programmeren van de website die het beste past bij uw online doelstellingen.
Als u op een goede manier gebruik maakt van Online Marketing krijgt u een hogere positie in de zoekmachines en wordt u beter gevonden door uw doelgroep. Hierdoor krijgt u meer omzet, meer offerte aanvragen of meer reserveringen of boekingen. Door middel van Internet Marketing kan uw reserveringssysteem of webshop veranderen in een echte moneymaker.
Afhankelijk van uw eisen en wensen, de snelheid waarmee resultaat moet worden gehaald en het beschikbare budget adviseren wij u hoe een mix van onder andere zoekmachine optimalisatie, Ad Words en Conversie Marketing het meeste online rendement oplevert voor uw website, webshop of reserveringssysteem.
Online Marketing is namelijk geen éénmalig proces, aangezien zoekmachines zeer regelmatig hun wiskundige algoritmen wijzigen, bezoekers hun voorkeuren veranderen en uw concurrenten ook actief zijn. Dit maakt het behalen en het behouden van goede posities in de zoekresultaten een continu proces dat online specialisten vereist. Webburo scoort hoge zoekresultaten in Google voor haar klanten.
Online Marketing door Webburo
Maandelijks voeren wij voor onze klanten onder meer de volgende werkzaamheden uit ten behoeve van de optimalisatie van uw website voor de zoekmachines, AdWord campagnes en de conversie.
- website analyse, code optimalisatie, snelheid hosting
- (xml) sitemap aanmaken en aanmelden
- content optimalisatie inclusief landingspages (her)schrijven van landingspages
- URL-optimalisatie (sluit de url aan bij het onderwerp dat op de pagina behandeld wordt?)
- optimalisatie teksten (H-tags, zoekwoorddichtheid, unieke content)
- (her)schrijven metatags en metadescriptions
- afbeeldingen en/of video’s plaatsen of hernoemen
- (interne) linkbuiding intern en extern
- footer sitemap onderhouden
- Key Word onderzoek i.c.m. rendementsdoelstellingen klant
- Google analytics en Search Console (webmaster tools) om voortgang en bijsturing te bepalen
- concurrentie analyse
- optimaliseren sitemap en robots.txt (= info naar zoekmachines hoe website geïndexeerd moet worden)
- opstellen en bijhouden SEA campagne
Scoren in Google
Uit onderzoek blijkt dat van de internetgebruikers:
- 98% zoekt via zoekmachines;
- 90% van de gebruikers van zoekmachines niet verder kijkt dan de eerste 30 zoekresultaten;
- 87% de producten en diensten op internet vergelijkt;
- 85% een merk met een toppositie als topmerk zal beschouwen;
- 81% het zoeken via Google als beste manier beoordeelt om informatie te vinden;
- 68% via zoekmachines kennis maakt met nieuwe aanbieders;
- 41% een aankoop heeft gedaan als resultaat van de uitkomst van de zoekresultaten in Google.
Keyword analyse
Voor de inrichting van de website voeren we een Keyword analyse uit. Om in te spelen op de vraag bij uw potentiële klanten moet u eerst weten wat uw klanten precies zoeken. Welke woorden tikken zij in op Google als zij iets gaan kopen en welke woorden gebruiken zij als zij slechts informatie willen? Deze gegevens zijn essentieel om uw internetstrategie te kunnen bepalen. We bepalen de relevante zoektermen voor uw webshop of reserveringssysteem en hoe vaak er de afgelopen 12 maanden minimaal en maximaal per maand op deze zoekterm is gezocht.
Afhankelijk van de uitkomsten van de Keyword analyse kunnen we een voorstel op maat maken voor de maandelijkse uitvoering van zoekmachine optimalisatie, inzet van AdWords campagnes of conversie marketing. U kunt er voor kiezen om delen hiervan zelf uit te voeren.
Rapportage, verantwoording en online advies
Regelmatig ontvangt u van ons een rapport waarin de voortgang wordt vermeld: wat zijn de afgesproken concrete doelen (omzetstijging in de webshop, toename van het aantal reserveringen en boekingen of een verhoging van het aantal offerte-aanvragen), hoe hoog scoren uw zoektermen in Google en wat zijn de verbeteringen ten opzichte van de uitgangssituatie. We bespreken de status van uw website en voeren in overleg met u wijzigingen uit in de strategie om ook uw website beter te laten scoren !
Linkbuilding
Wij verzorgen elke maand de linkbuilding van uw website zodat u wordt toegevoegd op websites en directories die voor u interessant zijn. Hierdoor vergroten wij de link populariteit van uw website waardoor u een hogere positie krijgt in de zoekresultaten. Naast meer bezoekers via toegevoegde websites krijgt u ze dus ook via de zoekmachines.
Optimaliseren van zoektermen
Zoekmachines gaan het internet af en indexeren een gigantische hoeveelheid websites. Een zoekmachine bepaalt aan de hand van honderden factoren de volgorde van haar zoekresultaten. Verschillende technieken kunnen ervoor zorgen dat uw website goed wordt gevonden in de zoekresultaten. In overleg met u bepalen wij welke zoekwoorden voor u het meest relevant zijn en waarmee de kans dat u hoog in de zoekmachines komt het grootst is. Naast linkbuilding kunnen wij dus ook uw website optimaliseren zodat u nog beter vindbaar wordt in de zoekmachines.
Conversie-optimalisatie
Uw website wordt geoptimaliseerd op de zoekwoorden die het meeste rendement op zullen leveren. Webburo meet continu de resultaten via Google Analytics en stelt doelen in met Google webmastertools. Zodoende kunnen we de meest efficiënte inzet van online marketing voor uw website plannen in de vorm van SEO, SEA, nieuwsbrieven etc. en weet u zeker dat de advertentie bedragen aan derden ook goed worden besteed.
Persoonlijke helpdesk
Webburo Online Services biedt een hoge mate van service via de persoonlijke telefonische helpdesk. Tijdens kantooruren beantwoorden wij uw vragen en geven u advies. Daarnaast hebben we een uitgebreide online helpdesk: zie https://helpdesk.webburo.nl/, waar alles stap voor stap met schermafbeeldingen wordt uitgelegd.