Online Marketing

Online Marketing of Internetmarketing zijn alle vormen van marketing van producten en diensten via internet. Online Marketing is de verzamelnaam voor zoekmachine optimalisatie, inzetten van AdWords en conversiemarketing. Ook activiteiten als nieuwsbrieven in MailChimp, internetreclame met buttons en banners, affiliate marketing en sociale media zijn instrumenten van Online Marketing.

Geld verdienen met de website

Online succesvol zijn met uw website, webshop of reserveringssysteem is in feite een drietrapsracket: goede webtechniek -> goede vindbaarheid -> meer verkopen. Webburo start met het programmeren van de website die het beste past bij uw online doelstellingen.
Als u op een goede manier gebruik maakt van Internet Marketing krijgt u een hogere positie in de zoekmachines en wordt u beter gevonden door uw doelgroep. Hierdoor krijgt u meer omzet, meer offerte aanvragen of meer reserveringen of boekingen. Door middel van Internet Marketing kan uw reserveringssysteem of webshop veranderen in een echte moneymaker.
Afhankelijk van uw eisen en wensen, de snelheid waarmee resultaat moet worden gehaald en het beschikbare budget adviseren wij u hoe een mix van zoekmachine optimalisatie, Ad Words en Conversie Marketing het meeste online rendement oplevert voor uw website, webshop of reserveringssysteem.
Internet Marketing is namelijk geen éénmalig proces, aangezien zoekmachines zeer regelmatig hun wiskundige algoritmen wijzigen, bezoekers hun voorkeuren veranderen en uw concurrenten ook actief zijn. Dit maakt het behalen en het behouden van goede posities in de zoekresultaten een continu proces dat online specialisten vereist. Webburo scoort hoge zoekresultaten in Google voor haar klanten.

Online Marketing door Webburo

Maandelijks voeren wij voor onze klanten onder meer de volgende werkzaamheden uit ten behoeve van de optimalisatie van uw website voor de zoekmachines, AdWord campagnes en de conversie.

  • website analyse, code optimalisatie, snelheid hosting
  • (xml) sitemap aanmaken en aanmelden
  • content optimalisatie inclusief landingspages (her)schrijven van landingspages
  • URL-optimalisatie (sluit de url aan bij het onderwerp dat op de pagina behandeld wordt?)
  • optimalisatie teksten (H-tags, zoekwoorddichtheid, unieke content)
  • (her)schrijven metatags en metadescriptions
  • afbeeldingen en/of video’s plaastenplaatsen of hernoemen
  • (interne) linkbuiding intern en extern
  • footer sitemap onderhouden
  • Key Word onderzoek i.c.m. rendementsdoelstellingen klant
  • Google analytics en Search Console (webmaster tools) om voortgang en bijsturing te bepalen
  • concurrentie analyse
  • optimaliseren sitemap en robots.txt (= info naar zoekmachines hoe website geïndexeerd moet worden)
  • opstellen en bijhouden SEA campagne

 

Scoren in Google

Uit onderzoek blijkt dat van de internetgebruikers:

  • 98% zoekt via zoekmachines;
  • 90% van de gebruikers van zoekmachines niet verder kijkt dan de eerste 30 zoekresultaten;
  • 87% de producten en diensten op internet vergelijkt;
  • 85% een merk met een toppositie als topmerk zal beschouwen;
  • 81% het zoeken via Google als beste manier beoordeelt om informatie te vinden;
  • 68% via zoekmachines kennis maakt met nieuwe aanbieders;
  • 41% een aankoop heeft gedaan als resultaat van de uitkomst van de zoekresultaten in Google.

 

Keyword analyse

Voor de inrichting van de website voeren we een Keyword analyse uit.  Om in te spelen op de vraag bij uw potentiële klanten moet u eerst weten wat uw klanten precies zoeken. Welke woorden tikken zij in op Google als zij iets gaan kopen en welke woorden gebruiken zij als zij slechts informatie willen? Deze gegevens zijn essentieel om uw internetstrategie te kunnen bepalen. We bepalen de relevante zoektermen voor uw webshop of reserveringssysteem en hoe vaak er de afgelopen 12 maanden minimaal en maximaal per maand op deze zoekterm is gezocht.
Afhankelijk van de uitkomsten van de Keyword analyse kunnen we een voorstel op maat maken voor de maandelijkse uitvoering van zoekmachine optimalisatie, inzet van AdWords campagnes of conversie marketing. U kunt er voor kiezen om delen hiervan zelf uit te voeren.

Rapportage, verantwoording en online advies

Regelmatig ontvangt u van ons een rapport waarin de voortgang wordt vermeld: wat zijn de afgesproken concrete doelen (omzetstijging in de webshop, toename van het aantal reserveringen en boekingen of een verhoging van het aantal offerte-aanvragen), hoe hoog scoren uw zoektermen in Google en wat zijn de verbeteringen ten opzichte van de uitgangssituatie. We bespreken de status van uw website en voeren in overleg met u wijzigingen uit in de strategie om ook uw website beter te laten scoren !

Linkbuilding

Wij verzorgen elke maand de linkbuilding van uw website zodat u wordt toegevoegd op tientallen websites en directories die voor u interessant zijn. Hierdoor vergroten wij de linkpopulariteit van uw website waardoor u een hogere positie krijgt in de zoekresultaten. Naast meer bezoekers via toegevoegde websites krijgt u ze dus ook via de zoekmachines.

Optimaliseren van zoektermen

Zoekmachines gaan het internet af en indexeren een gigantische hoeveelheid websites. Een zoekmachine bepaalt aan de hand van honderden factoren de volgorde van haar zoekresultaten. Verschillende technieken kunnen ervoor zorgen dat uw website goed wordt gevonden in de zoekresultaten. In overleg met u bepalen wij welke zoekwoorden voor u het meest relevant zijn en waarmee de kans dat u hoog in de zoekmachines komt het grootst is. Naast linkbuilding kunnen wij dus ook uw website optimaliseren zodat u nog beter vindbaar wordt in de zoekmachines.

De zekerheden van Webburo:

  • ervaring sinds 1999
  • betrokken medewerkers
  • full service begeleiding
  • persoonlijke helpdesk
  • betrouwbare servers
  • snel en compleet online
  • mooie responsive designs
  • oplevering met content
  • eigen tekstschrijvers
  • hoger in Google

Contactformulier

contactformulier